check
שלב ב - ביה"ס למדע החלל | מרכז נוער שוחר מדע

שלב ב - ביה"ס למדע החלל

 

  1. ​​​​​​צוות צעיר - לאחר שלש שנות לימוד מתחילים תלמידי תכנית ביה"ס למדעי החלל בשלב ב הכולל לימודי הפעלת טלסקופים, הזדהות בשמיים, הכשרות הדרכה והעשרות מיוחדות. תלמידי הצוות הצעיר משמשים כעזרי מדריך לתכנית פרחי חלל (קישור), שלב זה מתחיל בכיתה ח' ויכול להימשך עד כיתה י"ב כמובן תוך העשרות ותכניות לבחירת התלמידים.
  2. קורס רקטות - קורס רקטות הוא חלק מתכנית דה וינצ'י לכיתה ט ותלמידי ביה"ס למדעי החלל מתקבלים אוטומטית לתכנית במטרה להעמיק את הידע בתחום החלל בדגש על שיגור רקטות וכמובן להעשיר את עולמם במגוון קורסים. במהלך הקורס לומדים על ההיסטוריה של הרקטות, החוקים הפיזיקליים והמתמטיים הרלוונטיים, ביצוע ניתוח בסיסי לביצועי מנוע רקטי, תוכנות מחשב למידול אווירודינמי של רקטה כמו גם מידול נוסחאות הדלק והתנסות בהמחשה איכותית וכמותית של הנעה רקטית. מלבד הלמידה הקבוצתית במהלך הקורס התלמידים יאלצו להתמודד בצורה עצמאית עם תכנון משימה מתכנון הדלק ועד לתצורת הטיל אותו הם רוצים להטיס לצורך ביצוע משימה ספציפית. לסיכום מתבצע שיגור רקטה.

 

 

  3. קורס ננו-לוויינים - קורס ננו-לוויינים הוא חלק מתכנית דה וינצ'י לכיתה ט ותלמידי ביה"ס למדעי החלל מתקבלים אוטומטית לתכנית במטרה להעמיק את הידע בתחום החלל   בדגש על יסודות הלוויינים וכמובן להעשיר את עולמם במגוון קורסים. הקורס יכלול לימודי סביבת החלל והשפעותיה, חוקי הפיסיקה וההנדסה הרלוונטית, מבנה הלוויין וסוגי לוויינים, רכיבי אלקטרוניקה והתנהגותם בסביבת חלל, תקשורת בחלל, מערכות חשמל, מערכות אלקטרואופטיקה, הנעה לוויינית, מסלולי תנועת לוויינים, לווייני מכ"מ, לווייני תקשורת, לווייני תצפית אסטרונומיים, ניתוח נתוני לוויינים ועוד. הפרויקט המסכם יכלול תכנון בסיסי למשימת ננו-לוויין או ניתוח נתוני לוויין אמיתיים או בניית דגם של ננו-לוויין ואלמנטים יסודיים בתוכו.