check
תכניות ואירועים מיוחדים | מרכז נוער שוחר מדע

תכניות ואירועים מיוחדים

יום המדע הישראלי לרגל 75 שנה לפקולטה לחקלאות מזון וסביבה!

בפעם הראשונה הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה אירחה את יום המדע הישראלי ברחבי הקמפוס ברחובות.

בכל שנה משרד המדע והטכנולוגיה מציין את שבוע המדע הנערך בחודש מרץ. במהלך השבוע פותחים במקביל מוסדות מחקר ומדע במוקדים שונים ברחבי הארץ את שעריהם לקהל הרחב לאירועי מדע ללא תשלום

פעילות זו מאפשרת לציבור הרחב להתוודע מקרוב לפעילות הנערכת במוסדות המחקר ותורמת להנגשת המדע. הנושא הנבחר השנה היה "חדשנות ישראלית".

האירוע ברחובות כלל מגוון פעילויות לכל המשפחה, ביניהן הרצאות מרתקות של מיטב החוקרים מהפקולטה. החוקרים העבירו במהלך הערב הרצאות קצרות בסגנון TED מתחומי המחקר שלהם.

במקביל נערכו מופעי מדע אינטראקטיביים שהועברו על ידי מדריכי מרכז נוער שוחר מדע  ע"ש מאירהוף: המופע - "קסמים בכימיה" כלל הדגמות מרהיבות מתחום הכימיה, ומופע נוסף עסק בבישול המולקולרי – איך המדע מסייע במטבח ליצירת מרקמים וטעמים מפתיעים.

במהלך האירוע התקיימו סדנאות מדעיות שונות כמו הכנת פופקורן מדעי, הכרות עם טבעות גדילה של עצים ובדיקת גיל העץ, סדנא בנושא חומרים פולימרים ועוד. במהלך הסדנאות הקהל הוזמן לקחת חלק פעיל ולהתנסות במו ידיו...

בנוסף, נערכו סיורים למעבדת מחקר העוסקת בתאי גזע ולחממת הפיטוטרון (ראו תמונה) ובדשא המרכזי נפרסו משחקי חשיבה ובנייה שונים לכל המשפחה.

האירוע היה חלק מסדרת אירועים לציון 75 שנה להקמת הפקולטה לחקלאות ולמעלה מ- 500 ילדים , בני נוער ומבוגרים לקחו בו חלק.

 

יום מדע

 

מרכז נוער שוחר מדע ע"ש יוסף מאירהוף בפקולטה לחקלאות מזון וסביבה  ברחובות השייך לרשות לקהילה ולנוער באוניברסיטה העברית ומציע פעילות אקדמית מדעית לילדים ונוער במסגרת תכניות שונות כגון ימי עיון לבתי ספר, חוגים במדעים בשעות אחה"צ, מחנות מדע בקיץ ובחגים ותכניות ייחודיות פרי שיתופי פעולה עם עמותות, ארגונים חברתיים וקרנות.

מדריכי נוער שוחר מדע - חוקרים צעירים, סטודנטים לתארים מתקדמים בתחומי המדע ובעלי ניסיון הדרכתי עם ילדים ונוער - חושפים את התלמידים לאקדמיה ולשלל תחומי המדע באופן בלתי פורמאלי ויצירתי.

המרכז דוגל בחשיפה של תלמידים למדע כפי שנלמד ונחקר באוניברסיטה, בדגש על עידוד הסקרנות של הילדים והנוער, קישור המדע לחיינו והחוויה המדעית בכללותה.  אשר על כן, החוגים במרכז נוער שוחר מדע הם חוגים מדעיים בדגש חוויתי – החוויה של שאילת שאלות מדעיות, חווית המחקר, חווית התגלית וההמצאה והחוויה של רכישת ידע בצורה פעילה.

במסגרת הפעילויות הרבות שאנו מקיימים, מרכז נוער שוחר מדע מתאפיין בעבודה עם ילדים ונוער בעלי צרכים מגוונים, ביניהם גם תלמידים ראויים לקידום מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל, ובכלל זה גם רמלה.