check
עולים לכיתות ה-ו | מרכז נוער שוחר מדע

עולים לכיתות ה-ו

 

מחנות קיץ - תשע"ט נוער שוחר מדע
מחנות לעולים לכיתות ה-ו

 

המחנות יתקיימו בקמפוס רחובות בשני מחזורים, משך כל מחזור שלושה שבועות, בימים א'-ה' בין השעות 8:15-12:45

מחזור א': 1 ליולי – 18 ליולי 2019

מחזור ב': 21 ביולי – 8 לאוגוסט 2019

עלות בהרשמה מוקדמת עד לתאריך- 2.6.19: 2,140 ₪ למחזור א', 2,140 ₪ למחזור ב'

עלות בהרשמה מאוחרת : 2,220 ₪ למחזור א', 2,220 ₪ למחזור ב'

# כולל ארוחת עשר

#  פתיחת קבוצה מותנית ברישום של 14 נרשמים

 

כימיה לגדולים - מחזור א ו-ב'

איך מייצרים פצצה? סטיק לייט? בושם? אש קרה?
כימיה היא המדע של החומר החוקרת כיצד חומר בנוי, מהם תכונותיו וכיצד הוא פועל ומשתנה. היות וכל העולם סביבנו עשוי חומרים שונים, החל מן התאים החיים ועד גרמי השמים, הכרת הכימיה שופכת אור על האופן בו אנו תופסים את העולם ומעמיקה את הבנתנו כיצד הוא פועל.
המחנה יכלול סדרת מעבדות במסגרתה יבצעו המשתתפים ניסויים ויכירו חומרים חדשים תוך כדי הבנת הקשר של אלה האחרונים לתופעות טבע, ההנדסה ועולם החי.
במחנה: נגדל גבישים, נרכיב ונשגר טילים וניצור זיקוקים.

 

עולם מלא חיים - מחזור א ו-ב'

אנו חיים בעולם מלא יצורים: נראים ובלתי נראים, קטנים וגדולים, מעניינים ולעיתים אף נדירים ומוזרים יותר ממפלצות בסרטי אימה. ידעתם שסביבנו חיים זומבים? בינתיים הם מדביקים רק חרקים וחלזונות אבל מה יקרה כשהם יתחילו להתענין בנו, בני האדם? מיהו הדג המהיר ביותר? ומי החרק הכי כבד? איזו חיה טועמת בעזרת הרגליים? ולמה לטווס זנב כל כך מפואר? נלמד על

אקולוגיה ועל סביבות מחייה שונות, נכיר מערכות ואיברים שונים בגוף האדם. נעשה ניסויים בבוטניקה ונתנסה במיקרוביולוגיה. בואו לחוות עולם מעט שונה אך מלא חיים!

 

אדריכלות - מחזור א ו-ב'

האדריכלות היא התחום בו המדע והאומנות נפגשים: מימוש רעיון עיצובי ויצירתי ולפעמים בעל אמירה תרבותית תוך הישענות על עקרונות פיזיקאליים.
אדריכלות נחשבת לאחד המקצועות העתיקים בעולם וקיימת מהזמן שבו החל האדם לבנות לעצמו מקלט. המחנה יכלול לימוד שרטוט, תכנון מבנה, סיורים לימודיים בקמפוס והכרת מושגים מהתחום. בנוסף, נערוך סקירה היסטורית של הארכיטקטורה, מהתקופה הפרה-היסטורית עד לימינו, כמובן דרך יוון ורומי, כשבכל תקופה נשים את הדגש על המאפיינים הארכיטקטוניים המרכזיים וניצור בהשראתם שלל יצירות, כולל מודל של עיר.
כל משתתף יקבל ערכת שרטוט.