check
עולים לכיתות ג-ד | מרכז נוער שוחר מדע

עולים לכיתות ג-ד

מחנות קיץ - תש"פ - נוער שוחר מדע

מחנות לעולים לכיתות ג-ד

המחנות יתקיימו בקמפוס אדמונד י' ספרא, גבעת רם,  בשני מחזורים, משך כל מחזור שלושה שבועות, בימים א'-ה' בין השעות 8:15-14:45

מחזור א': 23.7 -14.7 (8 ימים), עלות 1860 ש"ח

מחזור ב': 6.8 - 26.7 (9 ימים), עלות 2090 ש"ח

מחזור ג': 20.8 - 9.8  (10 ימים), עלות 2325 ש"ח

# כולל ארוחת עשר

#  פתיחת קבוצה מותנית ברישום של 14 נרשמים

 

כימאים צעירים

כיצד ניתן להבין את העולם? ואיך הוא פועל? אלה שאלות גדולות מאוד שטרם נמצאו להן כל התשובות...

אנו ממליצים על דרך טובה להתחיל לענות: הכרת מדע הכימיה!

כימיה היא מדע החומר ותפקידה להמסביר כיצד חומר בנוי, מהם תכונותיו וכיצד הוא פועל ומשתנה. העולם סביבנו עשוי חומרים שונים, החל מן התאים החיים ועד גרמי השמים. הכרת הכימיה שופכת אור על האופן בו אנו תופסים את העולם ומעמיקה את הבנתנו כיצד הוא פועל.

המחנה יכלול סדרת מעבדות, במסגרתן יבצעו המשתתפים ניסויים ויכירו חומרים חדשים.

במחנה:  פולימרים, מצבי צבירה, חומצות ובסיסים ועוד.

 

"אומנות חומרי היצירה״ -שילוב של אמנות ומדע החומרים

משחר ההסטוריה, הטכנולוגיה והמדע הושפעו מעולם האומנות והשפיעו עליו! רבים מהמדענים הם גם אומנים, או לחילופין – רבים מהאומנים הם גם חוקרים, כששניים מהגדולים והמפורסמים בכל הזמנים שבניהם: לאונרדו דה-וינצ'י ואלברט דירר. אמנים השתמשו מאז ומעולם בטכניקות וטכנולוגיות רבות ומגוונות בכדי ליצור, להמחיש ולהביע את עצמם. במחנה זה נכיר מקרוב טכניקות יצירה שונות וייחודיות, נתוודע לשיטות עבודה מהעת העתיקה ועד היום וניצור בעזרתן ובהשראתן תוצרים אישיים מרשימים. נצא למסע בעקבות אמנים וזרמים משמעותיים, אשר יצרו באותן טכניקות ואף שכללו אותן.

מחנה של גילוי והיכרות מעמיקה עם חומרים וצבעים, עם טכנולוגיות וטכניקות אומנותיות מגוונות ועם המון יצירה ועשייה יצירתית.

 

 

כח המוח - שחמט ומשחקי חשיבה

בעולם של אינטרנט ושל תהליכים שמסתכמים בנגיעה אחת במסך - מחנה שחמט ומשחקי חשיבה מציע לכם גם את הצד השני של המטבע!

אני מציעים לכם לעצור, לחשוב, להתעמק וללמוד כיצד לשפר את היכולות. לכבד את השחקניות ואת השחקנים האחרים, לשמור על קשב למהלכים של האחר ולתהליך החשיבה שלנו, לקחת אחריות על המהלכים שאנחנו עושים.

איך מחשבים מהלכים קדימה? איך אפשר לפענח מהם התוכניות של האחר/ת? האם יש עצות שיכולות לשפר אותנו בכל משחקי החשיבה באשר הם? איך משתפים פעולה במשחקים?

במחנה: משחקים המשלבים אסטרטגיה, חברותיות, דמיון ויצירתיות.

שחמט לכל הרמות

משחקים קלאסיים ואהובים: מתיישבי קטאן, דיקסיט, קרקסון, מנצ'קין, אבאלון, האי הנעלם ועוד.

משחקים חדשים מכל העולם: מיסטיריום, קולט אקפסרס, 7 וונדרס ועוד.

"חושבים בענק": משחקי חשיבה בגודל ענק—המשתתפים מתפקדים כדמויות במשחק!

סדנת המצאת משחקים: ניתוח משחקי חשיבה קיימים ותהליך מודרך של המצאת משחק חדש.

* אין צורך בידע מקדים!

 

סטופ מושן- אנימציה

במשך הקורס נלמד כיצד ליצור סרטי אנימציה. נכיר את התוכנה מאנקי ג'אם. נשתמש בפלסטלינה כדי ללמוד על יסודות האנימציה. נתנסה בחומרים וסגנונות אנימציה שונים. אנימציה מצויירת בלוח מחיק, אנימציה קאט אווט מגזירות נייר ואנימציית חפצים ועוד. נצפה בסרטונים ונכיר סגנונות חדשים של אנימציה.

 

 "היכונו לשיגור"- מדעי החלל

השנה היא 2357 ואסטרואיד* ענק עלה על מסלול התנגשות עם כוכב הלכת 'ארץ'.... המשימה (אם תבחרו לקבל אותה) היא להצטרף לצוות אסטרונאוטים בינלאומי שנמצא בדרכו למניעת האסון על ידי הסטת האסטרואיד ממסלולו או לפיצוצו ולהצלת האנושות.  בימינו, המאה ה-24, כריית מחצבים באסטרואידים היא ענין שבשגרה והאנושות רכשה ניסיון רב באיתור אסטרואידים, לכידתם ואז קידוח וכרייה או גרירתם חזרה לכדור הארץ. זוהי כלכלת העתיד, סליחה ההווה.... ניסיון זה ללא ספק יסייע בידי צוות ההצלה. אז לבשו חליפות, היחגרו ונצא לדרך !

במחנה:  נכיר את מערכת השמש, חלליות, טילים ותחנות חלל, נערוך תצפיות שמש, נזהה קבוצות כוכבים, נבנה טלסקופים ונערוך ערב סיום שיכלול תצפית כוכבים להורים ולילדים.                                           

* אסטרואיד הוא גוף קטן במערכת השמש הנמצא במסלול סביב השמש

 

עולם מלא חיים

אנו חיים בעולם מלא יצורים: נראים ובלתי נראים, קטנים וגדולים, מעניינים ולעיתים אף נדירים... חלקם מוזרים יותר ממפלצות בסרטי אימה! ידעתם שסביבנו חיים זומבים? בינתיים הם מדביקים רק חרקים וחלזונות אבל מה יקרה כשהם יתחילו להתעניין בנו, בני האדם? מיהו הדג המהיר ביותר? ומי החרק הכי כבד? איזו חיה טועמת בעזרת הרגליים? ולמה לטווס זנב כל כך מפואר?

נלמד על אקולוגיה ועל סביבות מחייה מגוונות, נכיר מערכות ואיברים שונים בגוף האדם, נעשה ניסויים בבוטניקה ונתנסה במיקרוביולוגיה. בואו לחוות עולם מעט שונה, אך מלא חיים!

במחנה: אקולוגיה, אנטומיה, בוטניקה, מיקרוביולוגיה ועוד.