check
הומור ברשתות חברתיות | מרכז נוער שוחר מדע

הומור ברשתות חברתיות

הומור ברשתות חברתיות

הקורס נדחה לסמסטר ב'

מספר שעות לימוד: שעתיים אקדמיות שבועיות במשך סמסטר ב'.

הקורס יתקיים בימי חמישי בין השעות 17:00- 19:00 במרכז נוער שוחר מדע, האוניברסיטה העברית.

מקום הלימודים: בניין נוער שוחר מדע, מס' 174, קמפוס אדמונד י' ספרא, ירושלים.

קהל היעד: תלמידי י' -י"ב המתעניינים בתחום

עלות הקורס: 400 ש"ח 

הקורס הינו בהיקף של 2 נ"ז

 

תנו לי מם: הממים כובשים את הרשת!

בעשורים האחרונים, העולם המקוון מהווה זירה ליצירת ז'אנרים חדשים של תכני תרבות פופולרית ובמיוחד של "הומור מבוסס משתמשים" בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ושאר רשתות - תופעה שהודגמה באופן מובהק ומשעשע במיוחד בתקופת הקורונה בחודשים האחרונים. הקורס יציג כלים ורעיונות של מדעי החברה שיאפשרו לנו להבין את נקודות החיבור בין אינטרנט והומור – עולם תוכן שממלא כיום חלק בסיסי וקבוע ב"דיאטת המידע" של רוב הציבור ושל צעירים בפרט.

מה אפשר ללמוד מתוך הומור ברשתות החברתיות על סוגיות הקשורות בפוליטיקה, זהות, מגדר או תרבות? ניתוח הזירות הללו יחשוף בפנינו תיאוריות שונות מתחומי הסוציולוגיה והתקשורת, כגון סוציולוגיה של היומיום, כוח והון סמליים, קהילות פרשניות, ייצוג מגדרי, גלובליזציה ומרחב ציבורי. נגלה שדווקא המיקוד בתוכן שגרתי וקליל כמו הומור ברשת יכול לגלות דברים מפתיעים על התרבות שלנו, שמסתתרים מתחת לתכנים היומיומיים שכולנו צורכים מבלי להקדיש לכך מחשבה. הקורס מזמין את המשתתפים להפנות מבט ביקורתי ובוחן, ויאפשר לנו לזהות דפוסים רחבים יותר ותובנות לגבי החברה בה אנו חיים. 

הקורס יכלול קריאת מאמרים מקצועיים, תוך הדרכה והקניית כלים לצריכה נבונה ויעילה של חומרים אקדמיים. עבודת הסיום של הקורס תהיה פרויקט חקר מסכם שיוגש בזוגות או ביחידים, ויכלול רפרט (הצגה קצרה של הפרויקט בכיתה).

תאריך פתיחת הקורס: 18.3.2021, סמסטר ב'

 

הירשמו עכשיו

מעבר ל נוהל לימודים אקדמיים לתלמידי תיכון באוניברסיטה העברית

 

למידע נוסף ניתן לפנות לרכזת התוכנית-

לירון דובר בטל': 02-6586119 , 054-2294524 או במייל: lirondover@gmail.com