עולים לכיתות ה-ו

מחנות קיץ - תשע"ט- נוער שוחר מדע

מחנות לעולים לכיתות ה-ו

המחנות יתקיימו בקמפוס אדמונד י' ספרא, גבעת רם,  בשני מחזורים, משך כל מחזור שלושה שבועות, בימים א'-ה' בין השעות 8:15-12:45

מחזור א': 1 ליולי – 18 ליולי 2019

מחזור ב': 21 ביולי – 8 לאוגוסט 2019

עלות בהרשמה מוקדמת עד לתאריך- 2.6.19: 2,140 ₪ למחזור א', 2,140 ₪ למחזור ב'

עלות בהרשמה מאוחרת : 2,220 ₪ למחזור א', 2,220 ₪ למחזור ב'

# כולל ארוחת עשר

#  פתיחת קבוצה מותנית ברישום של 14 נרשמים

 

שם המחנה

מחזור א

מחזור ב

רופאים צעירים

V

 

קסמים בכימיה

V

V

חדש רובוטיקה וחלל

V

 

חדש פלאש

V

 

פיזיקה באש ובמים

 

V

אומנות הקרקס

 

V

מייקרים בתלת ממד

 

V

חדש תרבות יפן ואוריגמי

 

V

 

רופאים צעירים

כל אמא הייתה רוצה שהבן או שהבת שלה יהיו רופאים. מקצוע מכובד- אין ספק!

אבל האם כל אחד יכול להיות רופא?

הצלת חיים, טיפול בחולים ומחקר רפואי הם עיסוקיו המרכזיים של הרופא.

במחנה נעסוק בשבועת הרופא, באנטומיה, בניתוחים, בהשתלות איברים, בקוסמטיקה רפואית, ונגיע עד לאתיקה ולמוסר ברפואה.

 

קסמים בכימיה

איך מייצרים פצצה? סטיק לייט? בושם? אש קרה? כימיה היא המדע של החומר החוקרת כיצד חומר בנוי, מהם תכונותיו וכיצד הוא פועל ומשתנה. היות וכל העולם סביבנו עשוי חומרים שונים, החל מן התאים החיים ועד לגרמי השמים, הכרת הכימיה שופכת אור על האופן בו אנו תופסים את העולם ומעמיקה את הבנתנו כיצד הוא פועל.

המחנה יכלול סדרת מעבדות, במסגרתה יבצעו המשתתפים ניסויים ויכירו חומרים חדשים. תוך כדי כך, יבינו את הקשר של אלה האחרונים לתופעות הטבע, ההנדסה ועולם החי.

במחנה נגדל גבישים, נרכיב ונשגר טילים, ניצור זיקוקים ועוד.

 

 רובוטיקה וחלל
מחנה רובוטיקה וחלל לוקח את החניכים למסע ייחודי וחווייתי בעולם הרובוטיקה ושימושיו בחלל החיצון ובמיוחד על פני כוכב הלכת מאדים. המסע יתחיל עם סקירה נרחבת על מאדים והאתגרים השונים- מקרינה מסוכנת ועד תנאי השטח הקשים בכוכב איתם צריך להתמודד הרובוט... או בשפה מקצועית- ה'רובר'. לאחר הכרות עם האתגרים ודרכי ההתמודדות, נוכל לצאת למסע לימודי מרתק בתחום ההנדסה והתוכנה. את המסע נחתום במימוש הידע שצברנו בבניית רובוט משוכלל ואוטונומי שייקח אותנו אל עבר המשימה המיועדת בחקר מאדים והחלל.

בשיעורים, התלמידים יכירו את רכיבי הרובוט, ישפרו מיומנויות שימוש ברכיבי לגו טכני, יגדירו פקודות לרובוט באמצעות תכנות גרפי וישתמשו בחיישני אור, קול, מרחק וצבע.

פלאש –אנימציה ממוחשבת
במחנה נלמד אנימציה ממוחשבת בתוכנה פלאש. נצייר בעזרת התוכנה ונהפוך את הציורים ל"סמלים" שאותם המחשב יכול להזיז, וכך ניצור סרטים מצויירים. נלמד להשתמש  באפקטים המיוחדים של התוכנה כמו מסלול  ומסכה, ליצור אשליה של תנועת מצלמה  ולבנות דמויות מורכבות מסמלים. נלמד את יסודות האנימציה, כיצד להכניס רגש ואופי בתנועה של דמות. וכמובן הכנסת סאונד אפקטים מתאימים לסרטים.

 

פיזיקה באש ובמים
חשבתם פעם איך פועל תנור המיקרוגל? מהו זרם חשמלי?  מהי אנרגיה סולרית?

הפיזיקה היא מדע יסוד שבעזרתו ניתן להבין תופעות רבות בחיינו. הצטרפו אלינו לגלות, בעזרת ניסויים ומשחקים, את העולם המופלא הסובב אותנו. הפיזיקה גם מקדמת חידושים טכנולוגיים ומתרחבת לתחומים חדשים כגון ביוטכנולוגיה,  ננוטכנולוגיה, חקר המוח, פיתוח מכשור רפואי, חקר החלל ועוד.

המשתתפים יחשפו לנושאים בפיזיקה הכוללים, גלים, מגנטיות, אנרגיה, גרוויטציה, תנועות מכניות, חיכוך, קול, אור, ועוד… נכיר את הפיזיקאים הגדולים:  ניוטון, איינשטיין ואחרים.

 

אומנות הקרקס
בתקופה בה הידע כה רב ומספר תחומי העניין המקיפים אותנו הוא בלתי רגיל - מחנה הקרקס העכשווי מזמין את הילדות ואת הילדים להתמקד בטכניקה וללמוד כיצד לארגן את ארגז הכלים העומד לרשותם. המחנה מציע מגוון רחב של התנסויות בתחום הקרקס ושם דגש על פיתוח תחום ההתעניינות לרמה מקצועית.

במחנה נדון בשאלות, כמו: איך בונים תכנית אימונים יעילה? כיצד מעבירים ידע ויכולות מתחום אחד למשנהו?

בנוסף, נתנסה בשיפור היכולות הבימתיות שלנו באמצעות התנסות, צפייה והקשבה.

בין הכלים איתם נעבוד: ג'אגלינג כדורים, צלחת סינית, דיאבלו, פוי, חישוקים, קביים ועוד...

 *המחנה אינו דורש ידע מקדים

 

מייקרים בתלת ממד
מחנה ללימוד עיצוב והדפסה בתלת ממד המשלב כלים דיגיטליים, פיתוח הדמיון, יצירתיות וראיה מרחבית.

במהלך המחנה ילמדו התלמידים על טכנולוגיות שונות לייצור ועיצוב, ויתנסו במגוון חומרים ודרכיי ייצור, בעיצוב ויצירה, תוך פיתוח הדמיון, יצירתיות וראיה מרחבית.

נלמד על מהות הטכנולוגיה, השפעתה על תהליכי ייצור עצמי וייצור תעשייתי. כמו כן, ילמדו את השלבים הכרוכים בהדפסה תלת-ממדית, החל משלב תכנון המוצר, בנייתו כמודל דיגיטלי במחשב ועד יצירתו כעצם ממשי המודפס בתלת ממד.

תרבות יפן ואוריגמי

 

ארץ השמש העולה היא מקום מסקרן עם תרבות והיסטוריה מרתקים, במחנה נצא למסע שיחשוף בפני הילדים את קסמה של יפן.

במחנה נלמד על המנהגים השונים הנפוצים ביפן, נלמד על ההיסטוריה של יפן, נכיר את הגישה של היפנים לאוכל, הבית המסורתי והמנהגים במשפחה היפנית,  נלמד ונתרגל את הכתב היפני המיוחד, נתנסה באמנות קיפולי הנייר - אוריגמי, נכין פנס יפני מקושט, נלמד על סרטי אנימה וגם על אומניות לחימה יפניות מיוחדות.