תכנית מדע בפריפריה

התכנית חושפת את משתתפיה לתכנים מגוונים בתחומי המדעים, תוך התאמת דרכי ההוראה והתכנים ליכולותיהם, כישוריהם ותחומי העניין שלהם, באופן שיעודד סקרנות, חשיבה עצמאית ויצירתית.  התוכנית פועלת בשנים האחרונות בהצלחה בערים לוד, יבנה, קריית מלאכי והמועצה האזורית וקריית עקרון.
מטרת הפרויקט הינה קידום חינוך מדעי לתלמידי חטיבת הביניים והכוונתם לקראת בחירה במגמה מדעית בתיכון. התכנית יוצרת מרחב לימודי ואנושי שבו יכולים תלמידי החטיבה מעבר להשגת ידע לפתח תחושת מסוגלות. התוכנית ייחודית בכמה היבטים: ראשית, היא מופעלת ע"י מדריכי המרכז, סטודנטים לתארים מתקדמים, המשמשים מודל לחיקוי לתלמידים. שנית, תכניה מוגשים בצורה מאתגרת ומעוררת עניין על מנת לעודד את התלמידים "לחשוב מחוץ לקופסא". 
הפעילות בתוכנית התקיימה במתכונת של חוגים שנערכו בשעות אחר הצהרים. חלק מהפעילות התקיים ביישובים עצמם וחלק בקמפוס הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה ברחובות. בביקורים בקמפוס נפגשו הילדים עם מיטב המרצים, ביקרו במעבדות האוניברסיטה, השתתפו בניסויים והכירו מקרוב את עולם המדע והאקדמיה.זו שנה שישית שבה מרכז נוער שוחר מדע יעבוד בשיתוף פעולה עם בתי ספר של הפריפריה בזכות ארגון "שוחרי האוניברסיטה העברית בקנדה" (CFHU), אשר תמכו בפרויקטים אלו ביד נדיבה ואפשרו את קיומן.

כפי שאנו למדים ממחקרים רבים אודות סביבות למידה שונות ומעורבות הקהילה בפרויקטים חינוכיים כי לנוכחות של האוניברסיטה יש ערך משל עצמו בשדרוג משאבי השכונה והסטאטוס שלה, לכן, מעבר לערך המוסף הגבוה לכל פעילות אקדמית בשכונה מקדמת את התושבים .

 

למידע נוסף ניתן לפנות לרכזת שירלי דוד בטל': 08-9489064  או במיל shirly.dk@gmail.com