חוגים לכתות ה'-ו'

פעילויות  >  ילדים ונוער  >  חוגים > חוגים לכתות ה'-ו'

הירשמו עכשיו

 

להפוך מחשבה למציאות- הדפסה תלת מימד ה'-ו'

כולנו השתעשענו לא פעם בשאלה איך היו חיינו נראים אילו יכולנו להפוך מחשבה למציאות וליצור בהינף יד כל חפץ או מוצר שנרצה. אף שהרעיון הזה עדיין פנטזיה, אפשר בימנו לייצר בלחיצת כפתור כמעט כל חפץ שנחפוץ: צעצועים בגדים, נעלים, שתלים רפואיים מאכלים ועוד. רק דמינו לעצמכם שלכל אחד מאתנו תהיה מדפסת תלת- ממד. נוכל לייצר בביתנו כמעט כל כלי שנרצה ובמקום לסחור במוצרים נקנה ונמכור קבצי דגמים של מוצרים. מומחים מערכים כי זה רק עניין של זמן עד שלכל אחד מאתנו תהיה מדפסת כזו בבית. עד אז אתם מוזמנים ללמוד איך היא פועלת ולהתנסות בתכנון ותכנות ובניית מודלים דיגיטליים מקוריים מאפס ועד ליצירתם והרכבתם כעצם ממשי המודפס בתלת ממד.

החוג מיועד לתלמידים אוהבי מחשבים תכנות וטכנולוגיה. נדרשת שליטה באותיות באנגלית.

 

 

קסם הכימיה ה'-ו'

איך מייצרים פצצה? סטיק לייט? בושם? אש קרה? כימיה היא המדע של החומר החוקרת כיצד חומר בנוי, מהם תכונותיו וכיצד הוא פועל ומשתנה. היות וכל העולם סביבנו עשוי חומרים שונים, החל מן התאים החיים ועד לגרמי השמים, הכרת הכימיה שופכת אור על האופן בו אנו תופסים את העולם ומעמיקה את הבנתנו כיצד הוא פועל.

החוג יכלול סדרת מעבדות, במסגרתה יבצעו המשתתפים ניסויים ויכירו חומרים חדשים. תוך כדי כך, יבינו את הקשר של אלה האחרונים לתופעות הטבע, ההנדסה ועולם החי.

 

 

תכנות מחשבים (Python) ה'-ו' 

בחוג נכיר מהי שפת תכנות בסיסית ומהם שימושיה. נעמיק בשפת התכנות פייתון נלמד לבצע פעולות בסיסיות בשפה. נלמד כיצד להשתמש בפקודות, ליצור לולאות ולהשתמש במילונים.

בסוף החוג נגיע לרמה בסיסית בתכנות בשפת הפייתון נהיה בעלי ידע ויכולת לתכנת תוכניות מחשב באמצעותה.

 

 

 

 

 

.